Wednesday 7 March 2012

Last Class for National Theatre Ballet School

It was our last class.
After the theatrical dance in January when we did A Midsummer Night's Dream in contemporary choreography with words and with full orchestra, I used texts from Uncle Vanya, King John, and Julius Caesar, for I wanted these graduating young dancers to be sensitive and expressive as much as possible.
Girls did Sonya's last speech, Oberon chose Doctor Astrov's almost last speech to Vanya, Bottom chose Antony left with Caesar's body.

Many of them found their own voice, useful positions for resonance, and very attached feeling and emotion toward the character.

I hope these acting classes will become of your help in your long career.

I love you all.

今日は新国立劇場バレエ研修所の演劇基礎研修最後の授業でした。
1月にシアトリカルダンス「夏の夜の夢」をコンテンポラリーの振り付けで、台詞入り、本物のフルオーケストラ入りで上演した後、
私は生徒達に、「ワーニャ叔父さん」「ジョン王」「ジュリアス・シーザー」の登場人物を与えました。
きずついて、ひとりぼっちになり、自分を負け犬だと感じ、人生に希望を見出せなくなって、人を呪ってしまいたい気持ちでいる人物を最後に表現してもらおうと思ったのです。

この学年は、感情表現が豊かで、読解力にも優れ、これまでも様々なテキストを扱ってきましたが、こうした繊細な登場人物の繊細で落ち込んでいる台詞を、
小さい声で心底からの言葉として演じることはできても、それをより大きな舞台の上のパフォーマンスとして広げるには、それでいて嘘がなく、大げさでなく演じるにはどうしたら良いかを考えて卒業して欲しいからです。

なかなか良いスタート地点にたてたとおもいます。
みんな、これから、厳しい世界が待っているけれど、負けないで、頑張って。今日仕上げた台詞は、いつかあなた達の本当の叫びとして感じられる時もくると思うけれど、そのときには、これらの登場人物達は、負けずに希望を見出す方向へ顔をあげたのだということをいつも忘れないで。

みんな大好きよ。



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